Muffiny z jagodami (bezglutenowe)

Na początek pytanie do Was - jak nazywacie te małe aromatyczne leśne owoce? U mnie w domu zawsze mówiło się na nie "borówki", w sezonie zawsze organizowaliśmy co najmniej kilka wypraw do lasu na zbieranie tych wspaniałych owoców, a najlepszym sezonowym daniem były oczywiście borówki z cukrem i śmietaną. Natomiast wiem, że ogólnie przyjętym określeniem dla tych owoców są "jagody" (chyba każdy pamięta utwór Marii Konopnickiej) - chociaż dla mnie jagody to grupa owoców takich jak właśnie borówki, maliny, truskawki, jeżyny (swoją drogą, na te trzecie mówiło się u mnie "drapaki" - zgadnijcie dlaczego:) ).
Mniejsza o nazewnictwo - sezon borówkowy/jagodowy w pełni, dlatego zamarzyło mi się upiec coś z ich udziałem:) Padło na coś szybkiego, mało słodkiego, i oczywiście bezglutenowego - i wyszły z tego muffiny!  Zapraszam do obejrzenia zdjęć i wypróbowania przepisu.


Nie wiem czy wiecie, ale borówki mają mnóstwo cudownych właściwości, między innymi oddziałują pozytywnie na wzrok - co przy mojej krótkowzroczności i pracy przy komputerze jest naprawdę ważne.

Do przygotowania tego wypieku możecie użyć zarówno borówek, jak i też malin, jeżyn, a nawet porzeczek (jednak przy bardziej kwaśnych owocach warto by było zwiększyć ilość cukru).

Muffiny wychodzą mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz. Istny raj dla podniebienia! 


Muffiny z jagodami
(12 sztuk)

Składniki suche:
-250g mąki (u mnie mieszanka mąk bezglutenowych: 130g mąki kukurydzianej, 80g mąki jaglanej i 40g mąki ziemniaczanej)
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia +1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
-1/2 opakowania cukru waniliowego
-60g cukru

Składniki mokre:
-2 jajka (rozmiar M)
-1/3 szklanki oleju
-100g jogurtu naturalnego + 50 ml mleka (można użyć samego jogurtu w większej ilości)
-garść jagód, opłukanych i osuszonych (ja użyłam ok. 70g)

1. Piekarnik nagrzać do 180 stopni (termoobieg).

2. Mąki przesiać z proszkiem i sodą, dodać cukry, wymieszać.

3.Składniki mokre (poza jagodami) wymieszać ze sobą. Wlać do składników suchych, dokładnie wymieszać łyżką do połączenia składników.

4. Na koniec delikatnie wmieszać jagody (zostawić kilka do ułożenia na wierzchu).

5. Wykładać ciasto łyżką do przygotowanych wcześniej papilotek lub foremek silikonowych. Na koniec udekorować pozostałym owocami (ja oprócz borówek użyłam też malin). Z wierzchu można posypać odrobiną brązowego cukru.

6. Piec ok. 25-30 minut, aż muffinki dobrze się przyrumienią (można sprawdzić patyczkiem, czy już się upiekły). Wyjąć z piekarnika.
Można zajadać jeszcze ciepłe. Smacznego :)








Komentarze

Popularne posty