Lekkie ciasto à la Bounty


Witam wszystkich!
Ostatnimi czasy bardzo ciężko jest mi się zmobilizować do gotowania/pieczenia/tudzież innych kuchennych aktywności - a to wszystko przez to, że większość czasu spędzam poza mieszkaniem, a kiedy już wrócę (zazwyczaj jest to dosyć późno), to mam kolejną masę rzeczy do nadrobienia. Przez to wszystko trochę zaniedbałam blog - ale coś za coś, może kiedyś zwolnię tempo i będę mieć więcej czasu;)
Niemniej jednak czasem przychodzi taki moment, kiedy zdarzy mi się coś upiec lub ugotować. I zazwyczaj jest to coś nowego, co zainspirowało mnie w międzyczasie (tak, mimo że mam mało czasu na gotowanie, w wolnych chwilach przeglądam różne stronki i blogi kulinarne w poszukiwaniu inspiracji :)). Dzisiaj pokażę Wam przepis na bardzo szybkie, lekkie, bezglutenowe ciasto à la Bounty - dla wielbicieli kokosowego batonika, ale nie tylko - bo z pewnością posmakuje wszystkim, którzy lubią smak kokosa!

Oryginalny przepis zaczerpnęłam ze strony: http://slodkieniebo.blogspot.com/2017/01/dietetyczne-ciasto-ala-bounty.html i zmodyfikowałam na potrzeby bezglutenowe. Ciasto można wykonać w formie tradycyjnej lub babeczek - z podanego przepisu wyszło mi ciasto w formie okrągłej o średnicy 20cm + 6 babeczek (niestety, nie miałam większej formy, podana ilość jest optymalna dla formy o wymiarach 25cmx20cm). Niewątpliwą zaletą tego ciasta jest czas przygotowania - zajmuje to ok.20 minut, potem już tylko wkładamy do piekarnika i czekamy na gości :)


Składniki:
Spód + posypka:
-1 szklanka płatków owsianych
-1 szklanka płatków jaglanych
-1 łyżka sezamu
-2 łyżki kakao
-1/3 szklanki cukru lub ksylitolu
-szczypta soli
-1/2 szklanki oleju kokosowego
-3 żółtka (użyłam jajek rozmiar M)
-*opcjonalnie na posypkę: 2-3 kostki gorzkiej czekolady
Lekka masa kokosowa:
-3 białka
-szczypta soli
-1/3 szklanki cukru lub ksylitolu
-400g jogurtu naturalnego (użyłam gęstego)
-2 łyżki mąki ziemniaczanej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-120g wiórków kokosowych

1. Przygotowanie spodu: Suche składniki mieszamy ze sobą, dodajemy żółtka i roztopiony olej kokosowy, mieszamy aż do dokładnego połączenia składników.
2. Przygotowanie masy kokosowej: Białka ubijamy ze szczyptą soli, następnie dodajemy partiami cukier/ksylitol i ubijamy aż do rozpuszczenia. Następnie dodajemy mąkę, proszek i jogurt, i dokładnie mieszamy (ja to zrobiłam przy pomocy trzepaczki). Na koniec dodajemy wiórki i jeszcze raz dokładnie mieszamy.  
3. Formę wykładamy papierem do pieczenia (w przypadku babeczek - przygotowujemy papilotki),  na spód dajemy 2/3 ciasta, rozprowadzamy dokładnie i ugniatamy łyżką. Następnie wykładamy masę kokosową, wygładzamy wierzch łyżką. Na koniec wykładamy na wierzch pozostałe ciasto - w formie "kruszonki". Opcjonalnie, można posypać posiekaną czekoladą, lub gdy mamy do czynienia z babeczkami - wcisnąć w środek każdej po kawałku czekolady.
4. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180°C (góra-dół) przez ok. 30-40 min (krótszy czas dla babeczek, dłuższy dla większej formy).
5. Kroimy po wystudzeniu. Smacznego!








Komentarze

  1. Właśnie wyciągnęłam z piekarnika, super jest :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że wyszło - a robiłaś w formie ciasta czy babeczek? :)

      Usuń
    2. Robiłam placek, nie mam cierpliwości do babeczek :P

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty