Babeczki ziemniaczane z brokułami

Tak się składa, że drugi post pod rząd będzie kulinarny -  dla odmiany coś na słono :)
Ponieważ jestem wielką fanką ziemniaków, z wielkim entuzjazmem podchodzę do wszelkich przepisów z ich wykorzystaniem. Tym razem postanowiłam połączyć je z brokułami, które również są jednym z moich ulubionych warzyw. Jeśli poszukujecie ciekawej przekąski lub dodatku do obiadu - ten przepis jest dla Was! Babeczki składają się z kilku prostych składników (większość z nich na pewno macie w swojej kuchni), a przygotowuje się je bardzo szybko.

Co do brokułów - zapewne większość z Was zjada same różyczki, a łodyga jest odcinana i wyrzucana. To błąd! Ponieważ ja bardzo nie lubię, kiedy w kuchni coś się marnuje (a zwłaszcza części warzyw, które zawierają cenne dla nas składniki odżywcze) - i na łodygę znalazłam swój sposób. Obieram ją z twardej skóry, a wnętrze kroję i gotuję razem z różyczkami. Tak przygotowana łodyga idealnie sprawdza się w zupach czy sałatkach. W dzisiejszym przepisie również ją wykorzystałam :)

Składniki (na 12 foremek): 
  • 0,5 kg ziemniaków 
  • 1 cały brokuł 
  • 1 cebula 
  • 2 jajka 
  • 2 łyżki mąki (w wersji bezglutenowej użyłam ryżowej i gryczanej) - co do mąki, myślę, że można ją w tym przepisie całkowicie pominąć - jak wypróbuję dam znać
  • 2 łyżki śmietany lub jogurtu 
  • przyprawy (po ok. 1 łyżeczce): sól, pieprz, majeranek, tymianek, pieprz ziołowy
  • olej/oliwa do wysmarowania foremki 
  • 2 plasterki (lub garść startego) żółtego sera (w wersji fit można pominąć)
 Przygotowanie: 
  1. Ziemniaki obrać, umyć i osuszyć. Surowe zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Odczekać chwilę i odsączyć z nadmiaru wody. 
  2. W garnku zagotować wodę. Brokuły podzielić na różyczki, łodygę obrać i pokroić drobno, następnie gotować w osolonej wodzie ok. 5 minut. Odcedzić, odłożyć 12 najładniejszych różyczek na bok, resztę rozdrobnić i dodać do surowych ziemniaków. 
  3. Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na odrobinie oleju, dodać do ziemniaków. 
  4. Do masy dodać jajka, mąkę i przyprawy, dokładnie wymieszać łyżką. 
  5. Formę na muffiny wysmarować olejem (jeśli używamy silikonowej, nie jest to konieczne). Rozłożyć równomiernie masę ziemniaczaną w foremkach. Następnie przy pomocy łyżki zrobić w środku każdej małe wgłębienie. 
  6. Ser żółty pokroić na małe kawałki lub zetrzeć na tarce, ułożyć we wcześniej przygotowanych wgłębieniach. Następnie w każde z nich wcisnąć po różyczce brokułu. 
  7. Piec ok. 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do 200°C - termoobieg (uwaga - w zależności od gatunku ziemniaków i rodzaju piekarnika czas może się trochę wydłużyć). Najlepiej smakują jeszcze ciepłe (aczkolwiek na zimno też można je jeść). 

Takie babeczki są doskonałą przekąską na kolację czy spotkanie ze znajomymi. Sprawdzą się również jako dodatek do obiadu. Przy podaniu warto przekroić taką babeczkę na pół - dla efektu brokułowego "drzewka". Smacznego! :) 










Komentarze

  1. Wczoraj upiekłam babeczki po raz kolejny, wprowadzając małe zmiany:
    -oprócz cebuli dodałam rozdrobniony ząbek czosnku;
    -na serze położyłam po kawałku suszonego pomidora z pestkami dyni;
    -do przypraw dodałam trochę papryki suszonej;
    -różyczki brokułów posypałam z wierzchu startym parmezanem.
    Całość podałam z sosem z pieczarek i rukoli.

    Wyszło jeszcze pyszniej - polecam! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty